Begreb | Definition og beskrivelse | Format |
---|---|---|
Avatar | Brugerens virtuelle repræsentation på internettet. På LiveTags hjemmeside kan brugeren via sin avatar møde andre brugeres avatarer. | |
Bluetooth | Standard for lokal, trådløs kommunikation mellem heterogene, mobile enheder. | |
Brugeren | Barnet som bruger hjelmen og som optjener point ved cykle ture med hjelmen på. | |
Bruger-ID | Unik identifikation af den enkelte bruger. | Fortløbende, positivt heltal |
Den virtuelle shop | Her kan brugeren købe udstyr til sin avatar / virtuelle cykel. Han kan herigennem opnå en "blæreeffekt" over for de andre brugere af LiveTag. | |
GPSen | GPS-modtageren i mobiltelefonen eller en ekstern GPS-modtager, telefonen kan kommunikere med, eksempelvis via bluetooth. | |
GPS-waypoint | Globale længde- og breddegrader kombineret med tidspunkt for forespørgsel. Vi benytter GPX-formatet, der giver mulighed for tilstrækkelig data-overførsel internt i systemet. | <wpt lat="[breddegrad]" |
GPX | GPS
| <?xml version="1.0" |
Hjelmen | Cykelhjelmen der indeholder sensor til registrering af brugerens opførsel i trafikken. | |
Interessenter | Personer eller organisationer der ser muligheder i LiveTAG. Det kan f.eks. være Rådet for større færdselssikkerhed, skoler osv. | |
Kunden / aftageren | Aftageren af produktet, eks. skolen, fritidsklubben, forældre mf. | |
LiveTAG / produktet | Live Traffic Action Game. Produktets navn siden 23. okt. 2007. | |
LiveTAG's hjemmeside | Indeholder en profilside, hvor brugeren kan se sine personlige oplysninger omkring level og status samt oplysninger omkring det/de netværk brugeren deltager i. Herudover er der link til den virtuelle shop, med præsentation af virtuelle og "virkelige" præmier. | |
Mobilen | Mobiltelefonen der transmitterer oplysninger om brugerens opførsel i trafikken. | |
Netværk / grupper | Grupper af børn der vælger at spille mod hinanden. Der kan være tale om grupper/netværk på mikro- og makroniveau. En skoleklasse kan være en gruppe, klassen kan være en undergruppe til skolen, der i sig selv også kan være en gruppe. Skolen kan konkurrere mod andre skoler osv. | |
Point og level | Brugeren optjener point ved at cykle ture med hjelmen på. Afhængigt af turens længde og hvor korrekt, brugeren cyklede den, optjener/fratages han et antal point. Når brugeren har optjent et vist antal point, stiger han en level og får evt. nye muligheder for at købe ting i den virtuelle shop og hos spillets sponsorer. | |
Prototype 1 | Proof of concept
| |
Sponsorer | Eksempelvis cykelhandlere hvor brugeren kan omsætte deres point til udstyr til deres virkelige cykler. Kan fx også være andre firmaer, der giver merchandise til brugerne når de opnår et vist level. | |
Systemet | Samlet betegnelse for den centrale server, mobilen og kommunikationen herimellem. |
Wednesday, October 31, 2007
Glossary
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment